Köpvillkor

Frakt och leverans:

Du hämtar ditt paket på närmaste DHL servicepoint ombud. 

Spårningsnummer ingår så att du enkelt kan följa ditt paket. 

Normal leveranstid är 2-4 dagar. 

Varor betalda innan klockan 20:00 (Söndag till Torsdag) skickas vanligtvis redan dagen efter.


Ångerrätt och öppet köp i 30 dagar:

Enligt Distans- och hemförsäljningslagen har du som kund rätt att ångra ditt köp inom 30 dagar efter det att du har tagit emot varan och utan speciell anledning. Produkten måste vara oandvänd och alla delar skall medfölja. 

Du som kund står för returfrakten vid åberopande av Ångerrätt och öppet köp. 

Kontakt med oss måste ha skett innan retur. 


Betalning:

Faktura från Verktygsfynd.se:

Vi skickar en faktura till dig till din angivna e-postadress.

Du betalar hela beloppet till Bankgironummer: 5003-8249 (Mikael Persson).

Sedan skickas varorna.

Kvitto skickas alltid med i försändelsen.

Du kan betala hela orderbeloppet innan du fått Fakturan för att skynda på processen.



Klarna:

Faktura

När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått din beställning.

  • Få alltid din beställning innan du betalar
  • Betalningstid - alltid minst 14 dagar
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen*
  • Ladda ner dina fakturor från klarna.se
  • Möjlighet till delbetalning**

Betalningsvillkor

Kredittiden är alltid minst 14 dagar från fakturadatum. Näringsidkare kan, när det så anges i kassan, erbjudas en kredittid på 30 dagar från fakturadatum. Fakturan skickas i samband med leveransen. 

En påminnelseavgift tillkommer vid utebliven betalning. Har du handlat för under 60 kr tillkommer 29,00 kr, och har du handlat för 60 kr eller mer tillkommer 60,00 kr i påminnelseavgift. Även en dröjsmålsränta om 24,00 % plus gällande referensränta tillkommer. Sker ingen betalning därefter kan fordran därefter komma att överlämnas för inkassohantering där ytterligare inkassokostnader kan tillkomma.

Om du tidigare valt att ansluta dig till tjänsten Månadsfaktura kommer fakturan istället att inkluderas i din månadsfaktura i enlighet med de villkor som gäller för Månadsfaktura

Kreditprövning

Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du får då en kopia på kreditupplysningen per post.

Omvandling av faktura till en flexibel delbetalning

När du har fått hem din faktura kan du, i stället för att betala hela fakturan på en gång, erbjudas att betala in ett lägre belopp och på så sätt ansöka om att göra om din faktura till en flexibel delbetalning. Detta innebär att du betalar i din egen takt med minst 50 kr per månad. Den effektiva räntan vid ett köp om 10 000 kr, 29 kr i månatlig administrativ avgift, 19,90% i rörlig ränta och betalning över 12 månader är 29,22%. Varje delbetalning blir då 955 kr per månad och din totalkostnad blir 11 458 kr.

För omvandling av din faktura till en flexibel delbetalning gäller följande allmänna villkor. Här hittar du även information om Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation.

Personuppgiftshantering

Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter främst i syfte att utföra identifikation, kundanalys, kreditkontroll, marknadsföring och affärsutveckling, inklusive överföring till särskilt utvalda partners eller till stat utanför EU/EES-området. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte. Se Klarnas dataskyddspolicy för en närmare beskrivning av Klarnas personuppgiftsbehandling.

* Gäller konsumentköp och ej för alla varor och tjänster, t ex. flygresor, evenemang och specialtillverkade varor.

** Delbetalning erbjuds för närvarande bara privatpersoner.

Har du några ytterligare frågor eller funderingar, är du välkommen att ringa Klarna på 08- 120 120 10 Mån-Tors mellan 08.00 – 20.00, fredagar 08.00-18.00 och helger 10.00 – 17.00. Om det skulle uppstå en tvist mellan dig och Klarna som vi inte lyckas lösa kan du vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden Box 174, 101 23 Stockholm, tel.:+46 (0)8-508 860 00.


Reklamation:

Enligt Konsumentköplagen har du som kund reklamationsrätt i 3 år efter det att du har tagit emot varan. 

Vi tillämpar konsumentköplagens reklamationsrätt.

Ni måste behålla kvittot för att utnyttja reklamationsrätten. 

Synligt fel måste anmälas snarast till oss.

Dolt fel: Anmäls till oss inom 7 dagar från mottagandet av varan. 

En produkt som vi har konstaterat att den är felexpedierad alternativt skadad byter vi ut. 

Vid giltigt returärende betalar vi returfrakten.


Sekretess-Personuppgifter(GDPR)

När du lägger din beställning uppger du dina personuppgifter såsom namn, adress och telefonnummer. I samband med din registrering och beställning godkänner du att dina uppgifter lagras. Detta för att fullfölja våra åtaganden gentemot dig såsom exempelvis leverans av varor.  

 

All kommunikation som sker vid ett köp lagras, detta för att tillhandahålla den service som du förväntar dig. Dina personuppgifter kommer inte lämnas ut till tredje part. Enligt Personuppgiftslagen har du rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta i så fall oss.